16
Micha van Hoorn
Potret van Micha van Hoorn

Micha van Hoorn

Creative Director
Impact Fair NL
Nieuw in de DDB 100
Website:
impactfairnederland.nl/

Een nieuw gezicht in de DDB-100 editie 2024, met dank aan een geweldig nieuw evenement: de Impact Fair. “Impact maken, hoe doe ik dat eigenlijk?” Voor iedereen die met die vraag rondloopt, bedacht Micha van Hoorn – zelf als creative director werkzaam in de wondere wereld van campagnes, concepten en activaties – de Impact Fair. De eerste editie, in 2024, was direct Europa’s grootste evenement voor mensen, bedrijven en organisaties die een positieve impact willen maken. “Wereldwijd groeit het besef dat we moeten versnellen om de Sustainable Development Goals van de Verenigde Naties in 2030 te halen. Dat vertaalt zich onder andere in nieuwe jaarverslageisen die vanaf 2025 gelden voor bedrijven op het gebied van hun de Environmental, Social & Governance-prestaties. De Impact Fair wil aan de versnelling een bijdrage leveren, door mensen te inspireren tot actie en samenwerking te stimuleren, onder het motto ‘Together we can accelerate the good in the world’. Met alle grote problemen in de wereld ligt doemdenken op de loer. Wij zetten de spotlight juist op het positieve”, aldus Van Hoorn. “De Impact Fair is geen evenement over angsten, maar over hoop en vertrouwen. Kleine stapjes zijn ook stapjes vooruit. We hebben de Impact Fair doelbewust opgezet als een meerdaags evenement om samenwerking te bevorderen tussen de overheid, het bedrijfsleven, missiegedreven organisaties én betrokken burgers. Al deze doelgroepen hebben iets anders nodig. Overheid, bedrijven en missiegedreven organisaties willen elkaar inspireren – dat faciliteren wij. Gen Z wil concrete tips en tools over hoe je als jongere bij kan dragen. En alle betrokken burgers kunnen op de Impact Fair echt geïnspireerd raken door wat veel bedrijven al doen, maar wat het grote publiek nog niet weet.”

Share