
Zelfde content, andere jas
De Dikke Blauwe gaat verder als Wereld van Filantropie
Ons onafhankelijke filantropiemedium – voorheen De Dikke Blauwe – gaat verder als Wereld van Filantropie (online, print, events). Onder deze vlag vallen vertrouwde merken als de major donor editie van ons magazine, de DDB 100, Corporate Power, Civil Power en het Fondsenboek. We blijven major donors, bestuurders en toezichthouders van filantropische fondsen, sociaal ondernemers en daarnaast financieel en zakelijk dienstverleners informeren en inspireren. Zo verdiepen en verbinden we de filantropie in Nederland.
Over Wereld van Filantropie
Het onafhankelijke Filantropie Platform DDB (online, print, events) verschijnt voortaan in een opgefrist uiterlijk. Met een heldere vormgeving en smaakvolle illustraties. We zetten nog steviger in op maatschappelijke initiatieven in de civil society die door bezuinigingen en inperkingen onder druk staat. Dat doen we door de lezers een kritische spiegel voor te houden met slimme inzichten en journalistieke berichtgeving over zaken die actueel en relevant zijn.
Wereld van Filantropie – onderdeel van Amsterdam University Press – is de nieuwe overkoepelende naam van een platform dat voorziet in nieuws, achtergronden en commentaar in internationaal verband. Uiteraard houden we vertrouwde merken als het Fondsenboek, het DDB Magazine en de DDB 100 in ere. Dit alles met een onafhankelijke geest en gevoel voor smaak, stijl en urgentie, bijdragend aan een éducation permanente voor de community.
Online, print en events
De purpose van Wereld van Filantropie (print, online, events) is major donors, bestuurders van filantropische fondsen en sociaal ondernemers te voeden met content die onontbeerlijk is om het discours in de sector en daarbuiten te kunnen volgen.
Dit alles met een onafhankelijke geest en gevoel voor smaak, stijl en urgentie. We willen bijdragen aan een éducation permanente van spelers in een sector die maatschappelijk onmisbaar doch politiek te onzichtbaar is.

Verbreden, verdiepen, verbinden
Met onze eigen specifieke invalshoek in de wereld van filantropie willen we de bezoekers van ons platform optimaal bedienen. Onze bezoekers willen op de hoogte gehouden worden van relevante feiten in een zinvolle context.
Ze zijn meer dan ooit zoekend naar best practice, divertissement, educatie, engagement, inspiratie, perspectief en verbinding. Naar een balans ook tussen leeslust en leeslast, tussen need to know en nice to know.

Een naam van formaat
Een valide bron voor ruim 2500 beslissers die ons magazine lezen, onder wie major donors en hun adviseurs, private bankers en estate planners, accountants en fiscalisten. En daarnaast nogeens 1100 adviserende notarissen.
Onze events worden bezocht door 200 bestuurders en directeuren van stichtingen en instellingen (Civil Power) en meer dan 150 corporate foundations (Corporate Power). En het Fondsenboek telt ruim 1800 vermogensfondsen.
Partners van Wereld van Filantropie
Om de exploitatie van Wereld van Filantropie sluitend te krijgen en constant te kunnen investeren in aanscherping van de redactionele formule zijn partners onmisbaar.
Vanuit de banken en vermogensbeheerders weten we ons gesteund door launching partner ING en vanuit de foundations door o.a. Kansfonds en VandenEnde Foundation. Zo bouwen we continu aan een gezaghebbend filantropiemedium.